ConnectLife™

Wat heb ik nodig om ConnectLife™ te gebruiken?

ConnectLife™ is een digitale app die een smart home-ervaring biedt met de mogelijkheid om apparaten te verbinden en beheren. Wil je gebruikmaken van ConnectLife™? Volg dan de onderstaande stappen.

 

Voordat je begint

Maak een foto van het complete typeplaatje , voordat je het apparaat inbouwt en installeert. Dit is altijd handig om bij de hand te hebben bij vragen over het toestel. Zie hieronder de voorbeelden van typeplaatjes en een overzicht van de benamingen van wat een typeplaatje bevat. Je vindt je instructies voor het vinden van het typeplaatje.

 

  • Artikelnummer (A)
  • Modelnummer (B)
  • Versie / Versienummer (C)
  • SN-barcode(D) met een serienummer (E) of QR-code (F) met een AUID-code (G)


Koel- en vrieskasten:



Wasmachine/wasdrogers:





Het volgende heb je nodig om gebruik te maken van ConnectLife™: 

 

  • Een toestel met ConnectLife™. Zorg ervoor dat deze uitgepakt en geïnstalleerd is.
  • Smartphone of tablet
    • De smartphone/tablet moet verbonden zijn met het internet.
    • Het besturingssysteem van de smartphone/tablet moet geschikt zijn voor ConnectLife™. 
      • Voor iOS 12.0 en hoger 
      • Voor Android 8.0 en hoger

 

Let op, meestal bevat het apparaat een QR-code of een SN-barcode. Dit is de snelste manier om het apparaat te verbinden. Mocht dit niet lukken, dan kan het ook handmatig met het serienummer of de AUID-code.

 

  •  Wifi-router 
    • Netwerknaam van jouw Wifi-netwerk
    • Wachtwoord van jouw Wifi-netwerk   
    • De Wifi-router moet verbonden zijn met het internet. 
    • Het signaal van het Wifi-netwerk moet sterk genoeg zijn op de locatie waar het toestel is geïnstalleerd. 
    • Beveiligingstype (vind je in de specificaties van de router – meestal is dit WPA2)

 

Goed om te weten

 

 


Open artikel

Hoe download ik de ConnectLife™ app?

ConnectLife™ is een digitale app die een smart home-ervaring biedt met de mogelijkheid om apparaten te verbinden en beheren. 



Wil je gebruikmaken van ConnectLife™? Download de ConnectLife™ app via de onderstaande knoppen.


Download in de App Store.Download via Google Play.


Meer informatie


Open artikel

Hoe maak ik een ConnectLife™ account aan?

Met de ConnectLife™ app kun je eenvoudig je apparaten verbinden en beheren op afstand. Voor het gebruikmaken van de smart-functies met de app is het aanmaken van een account een vereiste. 

 

Je vindt hieronder de instructies voor het aanmaken van een ConnectLife ™ account:




Nieuw account aanmaken

  1. Download hier de ConnectLife™ app.
  2. Open de app en ga vanaf de startpagina naar maak een ConnectLife™ account aan.
  3. Vul een e-mailadres in en een maak een wachtwoord aan.
  4. Druk op Account aanmaken.
  5. Lees en accepteer de algemene voorwaarden en de privacyverklaring.
  6. Zie de verificatiecode in de mail van het opgegeven e-mailadres.
    Let op, de verificatiecode kan ook in de ongewenste e-mail terechtkomen.
  7. Voer de verificatiecode in op de app.
    Let op, de verificatiecode is 10 minuten geldig.
  8. Voer jouw persoonlijke gegevens in.
  9. Druk op Volgende en de app is klaar voor gebruik.

 

Account aanmaken met bestaand Google-account, Apple-ID of Microsoft-account

Het is ook mogelijk om een ConnectLife ™ account aan te maken met een bestaand Google-account, Apple-ID of Microsoft-account. Druk hiervoor op het icoontje van het gewenste platform en volg de aangegeven stappen.

 

Meer informatie

 


Open artikel

Hoe verbind ik mijn smartphone/tablet met een apparaat via de ConnectLife™ app?

Het verbinden van een apparaat met een smartphone of tablet is mogelijk met de ConnectLife™ app. 

 

Voordat je begint

Maak een foto van het complete typeplaatje, voordat je het apparaat inbouwt en installeert. Dit is altijd handig om bij de hand te hebben bij vragen over het toestel. Hier vind je instructies voor het vinden van het typeplaatje. Daarnaast is het ook belangrijk om van tevoren de ConnectLife™ benodigdheden te verzamelen. 



 

Instructies voor het verbinden van een apparaat

In de onderstaande video staan de instructies voor het verbinden van een apparaat met een smartphone of een tablet. 

 

 


Stap 1: Download de ConnectLife app

Klik hier voor het downloaden van de ConnectLife™ app.

 

Stap 2: Account aanmaken

  1. Open de app en ga vanaf de startpagina naar maak een ConnectLife™ account aan.
  2. Vul een e-mailadres in en een maak een wachtwoord aan.
  3. Lees en accepteer de algemene voorwaarden en de privacyverklaring.
  4. Zie de verificatiecode in de mail van het opgegeven e-mailadres.
    Let op, de verificatiecode kan ook in de ongewenste e-mail terechtkomen.
  5. Voer de verificatiecode in op de app. Let op, de verificatiecode is 10 minuten geldig.
  6. Voer jouw persoonlijke gegevens in.
  7. Druk op Volgende en de app is klaar voor gebruik.


Stap 3: Apparaat toevoegen

  1. Ga vanaf de startpagina naar Apparaten toevoegen of naar het ‘+icoontje en druk op Voeg toestel toe.
  2. Kies de apparaat categorie van het apparaat.


Stap 4: Apparaat verbinden

Je kunt het apparaat op twee manieren verbinden. Dit kan automatisch of handmatig. Wij adviseren om het verbinden automatisch uit te voeren. Mocht dit niet lukken, dan kan het ook handmatig.


Automatisch verbinden

  1. Scan de QR-code of de SN-barcode van het apparaat met de fotocamera van jouw smartphone of tablet. Je vindt de codes op het typeplaatje. Heeft jouw apparaat een display menu? Dan kun je de digitale versie van de QR-code ook vinden in het menu. Volg hieronder de stappen voor het vinden van de digitale QR-code in het menu van de wasmachine/wasdroger:




    • Ga naar de Instellingen in de hoek rechts bovenaan in het uitklapmenu.
    • Navigeer naar App en koppelen
    • Druk op Een nieuw account binden.
    • Druk op Volgend(e).
    • Scan de weergegeven QR-code met de fotocamera van jouw smartphone of tablet.
  2. Ga verder naar de alinea Vervolgstappen apparaat verbinden.

 

Handmatig verbinden 

  1. Vouw het Apparaatcode scannen menu in het fotocamerascherm van jouw smartphone of tablet uit en druk op Voer de code handmatig in. 
  2. Voer de 23-cijferige serienummer (SN-code/serienummer) van het apparaat in. Je vindt deze code op het typeplaatje onder de SN-barcode.
  3. Druk op Volgende.
  4. Ga verder naar de alinea Vervolgstappen apparaat verbinden.


Vervolgstappen apparaat verbinden

  1. Schakel de Wifi-modus in via het netwerkverbindingsmenu (NVM) in de display van het apparaat door de aangegeven stappen in de app te volgen. Deze modus herken je vaak aan een ‘C’ of ‘Conn’, dit staat voor ‘Connected’.

    Let op, de stappen kunnen per apparaat verschillen. Voor een vaatwasser kunnen er andere stappen gelden dan voor een koelkast. Daarnaast hoeft het Wifi-netwerk niet opnieuw worden ingesteld bij het toevoegen van een extra gebruiker of is deze stap mogelijk al voldaan tijdens het eerste gebruik/installatie van het apparaat. Bij het toevoegen van extra gebruiker wordt er ‘P’ of ‘Pair’ in de display aangegeven. Dit staat voor ‘Pairing’ en in dit geval kun je deze stap overslaan en verder gaan naar stap 5. 


  2. Maak vervolgens verbinding met het tijdelijke Wifi-netwerk genaamd ‘HIS-xxxx’ of ‘ConnectLife’ in de Wifi-netwerkinstellingen van jouw smartphone of tablet. 

    Let op, het is mogelijk dat er een notificatie verschijnt die aangeeft dat er geen internettoegang is, omdat de telefoon of tablet direct verbonden staat met het apparaat (maar nog niet met het Wifi-thuisnetwerk). Dit is een tijdelijk Wifi-netwerk, dat na het verbinden weer verdwijnt. Je kunt daarom deze melding negeren.

  3. Keer terug naar de ConnectLife app en selecteer het Wifi-thuisnetwerk en voer het wachtwoord in.
  4. Wacht totdat het apparaat verbonden is. Aan een melding in de app en aan de weergave van het Wifi-netwerksymbool in de display van het apparaat is te zien of er verbinding is gemaakt.


Stap 5: Geef het apparaat een naam

  1. Geef het apparaat een naam en selecteer de ruimte waarin het apparaat staat.
  2. Voer een naam in die je gemakkelijk kunt herkennen bijvoorbeeld ‘Vaatwasser Keuken’.
  3. Druk vervolgens op Opslaan.
  4. Gefeliciteerd, je hebt het apparaat succesvol gekoppeld. Veel gebruiksplezier!


Meer informatie

Lees hieronder meer informatie over het op afstand bedienen (Remote Control) van een apparaat met de ConnectLife™ app:


       


Open artikel

Hoe voeg ik een extra gebruiker toe of verwijder ik een gebruiker in ConnectLife™?[Hisense]

Met ConnectLife™ is het ook mogelijk om meerdere gebruikers toe te voegen aan een connected apparaat. Dit kan op drie manieren: automatisch verbinden, met een deelverzoek of handmatig verbinden.

 

Voordat je begint

Wij adviseren om meerdere gebruikers met een deelverzoek van een hoofdgebruiker toe te voegen. Dit is de snelste en makkelijkste manier. Mocht dit niet lukken, dan kan het ook automatisch of handmatig in de koppelmodus. Bij het automatisch en handmatig verbinden worden dezelfde stappen uitgevoerd als bij een hoofdgebruiker. Het enige verschil is dat je met de koppelmodus (i.p.v. de verbindmodus) het Wifi-netwerk niet opnieuw hoeft in te stellen en je het apparaat direct kan koppelen aan je ConnectLife™ account.

 

Nog geen ConnectLife™ account? Je vindt hier de instructies voor het aanmaken van een account.

 

Volg de onderstaande stappen voor het toevoegen en verwijderen van een extra gebruiker:


  • Deelverzoek (alleen voor hoofdgebruikers)
De eerste gebruiker is de hoofdgebruiker van een apparaat en die heeft alleen de mogelijkheid om met een deelverzoek extra gebruikers toe te voegen en te beheren. 

Let op, deelverzoeken kunnen alleen verstuurd worden naar gebruikers met een bestaand ConncectLife account.



  1. Open de ConnectLife™ app.
  2. Selecteer het apparaat op de homepagina of in het menu bij Apparaten.
  3. Ga naar Apparaat delen.
  4. Druk op het ‘+’ icoon.
  5. Vul het e-mailadres van de nieuwe gebruiker in die je wilt toevoegen en druk op Versturen.
  6. Er wordt een notificatiemail van de toevoeging naar het opgegeven e-mailadres verstuurd.Let op, de notificatiemail kan ook in de ongewenste e-mail terechtkomen
  7. Na de toevoeging is het apparaat zichtbaar in de ConnectLife™ app voor de nieuwe gebruiker en kan de hoofdgebruiker onder Apparaat delen de gebruikers beheren.


  • Automatisch verbinden
  1. Open de ConnectLife™ app.
  2. Ga vanaf de startpagina naar voeg apparaten toe of druk op het ‘+’ icoontje.
  3. Kies de juiste apparaat categorie van het apparaat.
  4. Scan de QR-code van het apparaat met de fotocamera van de smartphone of tablet. Je vindt de QR-code op het typeplaatje.
  5. Schakel de koppelmodus van het apparaat in door de aangegeven stappen in de app te volgen. De koppelmodus herken je vaak aan een ‘P’, dit staat voor ‘Pairing’.                                                                            
    Let op, de stappen kunnen per apparaat verschillen. Voor een vaatwasser kunnen er andere stappen gelden dan voor een kookplaat.


  • Handmatig verbinden

Als het automatisch niet lukt, dan is handmatig verbinden ook nog een optie:

 

  1. Open de ConnectLife™ app.
  2. Ga vanaf de startpagina naar het ‘+’ icoontje en druk op Voeg toestel toe. Kies de apparaat categorie van het apparaat.
  3. Vouw het Apparaatcode scannen menu in het fotocamerascherm van jouw smartphone of tablet uit en druk op Voer de code handmatig in. 
  4. Voer de 37-cijferige apparaatcode (AUID-Code) van het apparaat in. Je vindt deze code op het typeplaatje.
  5. Druk op Volgende.
  6. Schakel de koppelmodus van het apparaat in via het netwerkverbindingsmenu door de aangegeven stappen in de app te volgen. De koppelmodus herken je vaak aan een ‘P’ of ‘Pair’. Dit staat voor ‘Pairing’.
    Let op, de stappen kunnen per apparaat verschillen. Voor een vaatwasser kunnen er andere stappen gelden dan voor een kookplaat.


Gebruikers verwijderen

Je kan jezelf als gebruiker verwijderen door het apparaat via de ConnectLife™ app te ontkoppelen. Je vindt hier de instructies voor het ontkoppelen van een apparaat. 

 

De hoofdgebruiker heeft als beheerder ook de mogelijkheid om gebruikers te verwijderen. Je vindt hieronder de instructies:

 

  • Open de ConnectLife™ app.
  • Selecteer het apparaat.
  • Ga naar Apparaat delen.
  • Sleep het e-mailadres van de gebruiker die je wil verwijderen.
  • Druk op Verwijderen.


Meer informatie:


Open artikel

Hoe ontkoppel/verwijder ik een ConnectLife™ apparaat?

Wil je een apparaat verwijderen uit de ConnectLife™ app? Volg dan de onderstaande stappen.



  1. Open de ConnectLife™ app.
  2. Selecteer het apparaat dat je wilt ontkoppelen/verwijderen.
  3. Ga naar Voorkeuren.
  4. Druk op Verwijder apparaat.
Het is ook op een andere manier mogelijk:
  1. Open de ConnectLife™ app.
  2. Druk op het Menu.
  3. Ga naar Kamers beheren.
  4. Open de kamer van het apparaat dat je wilt ontkoppelen.
  5. Selecteer het apparaat onder Apparaten.
  6. Druk op Verwijderen.

Meer informatie:


Open artikel

Ik heb geen verificatiecode ontvangen.

Voor het gebruikmaken van ConnectLife™ is er een geregistreerd account nodig. Tijdens het aanmaken van een account in de app ontvang je een verificatiecode op het opgegeven e-mailadres. Let op, de verificatiecode is 10 minuten geldig. Hieronder zie je een voorbeeld van een verificatiecode e-mail.



Geen verificatiecode ontvangen? 

In dit geval kun je zoeken in de ongewenste e-mail van het opgegeven e-mailadres. Het kan namelijk voorkomen dat de verificatiecode in de ongewenste e-mail terecht is gekomen.

 

Meer informatie



Open artikel

Hoe kan ik notificaties in- en uitschakelen in de ConnectLife™ app?

Na het aanmaken van een ConnectLife™ account en het koppelen van een nieuw apparaat staan de notificaties automatisch aan. Wil je liever geen notificatie ontvangen? Dit kan op twee manieren worden uitgeschakeld.

Alle notificaties in- of uitschakelen:

  1. Open de ConnectLife™ app.
  2. Druk vanaf de startpagina op het Menu.
  3. Ga naar Notificaties.
  4. Druk op Notificatie instellingen.
  5. Sleep de gewenste notificatie aan of uit.

 

Notificaties in- of uitschakelen voor een specifiek apparaat:

  1. Open de ConnectLife™ app.
  2. Ga naar Apparaten.
  3. Selecteer het apparaat.
  4. Ga naar Persoonlijke instellingen of Voorkeuren.
  5. Druk op Notificatie.
  6. Sleep de notificatie aan of uit.


Smart Watch

Het is ook mogelijk om ConnectLife ™ notificaties te ontvangen op een Smart Watch. Volg de onderstaande stappen voor het in-en uitschakelen van notificaties op een Smart Watch.



iOS

  1. Open de Apple Watch app op je smartphone.
  2. Ga naar Mijn Watch.
  3. Druk op Meldingen.
  4. Scroll in de lijst met geïnstalleerde apps naar de ConnectLife™ app.
  5. Sleep de notificatie aan of uit.


Samsung Watch

  1. Open de Galaxy Wearable app.
  2. Ga naar Instellingen.
  3. Druk op Meldingen.
  4. Ga naar Appmeldingen.
  5. Zoek in de lijst met geïnstalleerde apps naar de ConnectLife™ app.
  6. Sleep de notificatie aan/uit.


Overige Androids Watches

Volg de instructies van het merk voor het inschakelen van notificaties van Smart Watches.


Meer informatie


Open artikel

Hoe kan ik de ‘Op afstand’ modus van mijn wasmachine/droger in- en uitschakelen (Remote Control)?

Om een wasmachine- of droger op afstand te bedienen met de ConnectLife™ app, moet je van tevoren de ‘Op afstand’ modus op het apparaat starten. Dit wordt ook wel de ‘Remote Control’ genoemd.

 

Voordat je begint

Zorg er eerst voor dat je de ConnectLife™ app hebt geïnstalleerd op een smartphone/tablet en dat je een geregistreerd ConnectLife™ account hebt aangemaakt. Daarnaast is het ook belangrijk dat het apparaat verbonden is met het Wifi-netwerk en met de smartphone/tablet via de app. Je vindt hieronder instructies voor het downloaden van de app, het aanmaken van een account en het verbinden met een apparaat.

 

 

Goed om te weten

Na het verbinden met het apparaat via de ConnectLife™ app is het al mogelijk om het apparaat te monitoren en deels te bedienen op afstand met lage veiligheidsrisico’s functies zoals het in- en uitschakelen van het (kinder)slot. Voor het instellen en aansturen van een programma op afstand met de app, is het nog wel nodig om de ‘Op afstand’ modus in te stellen en te starten. Het monitoren blijft bij wasmachines- en drogers altijd actief tenzij je dit zelf uitschakelt. Het instellen en aansturen van programma’s op afstand heeft wel een limiet en daarom moet de ‘Op afstand’ modus per gebruik opnieuw op het apparaat worden gestart. Natuurlijk blijft het altijd mogelijk om de programma’s handmatig aan te sturen op het apparaat.

 

Staat alles gereed? Volg dan de onderstaande stappen voor het starten van de ‘Op afstand’ modus:


‘Op afstand’ modus instellen en starten

  1. De verbindingsstatus hoort een wit statisch Wifi-symbool aan te geven. Dit betekent dat het apparaat verbonden is met het Wifi-netwerk en de cloud. Dit houdt ook in dat je het apparaat kunt monitoren en al deels op afstand kunt bedienen. 
  2. Draai de menuknop van de wasmachine- of droger naar ‘Start op afstand’. De ‘Op afstand’ modus is ingesteld.
  3. Druk op de start/pauze toets om de ‘Op afstand’ modus te starten. De modus is ingeschakeld als het Wifi-remote symbool met een telefoontje verschijnt.
  4. Het apparaat staat gereed om op afstand te worden bediend via de ConnectLife™ app.

 

‘Op afstand’ modus starten en instellen deactiveren

Draai de menuknop naar een ander programma of open de deur om het instellen en het starten van de ‘Op afstand’ modus te deactiveren. De modus is gedeactiveerd als het Wifi -remote symbool met een telefoontje niet meer zichtbaar is. 

 

Let op, na het deactiveren van het instellen en het starten van de ‘Op afstand’ modus is het nog steeds mogelijk om het apparaat te monitoren en deels te bedienen met de lage veiligheidsrisico’s functies. De rest van de ‘Op afstand’ functies zijn uitgeschakeld.

 

Op afstand’ modus volledig uitschakelen

Wil je alle ‘Op afstand’ monitor- en bedienfuncties volledig uitschakelen?

Dit kan op twee manieren: het uitschakelen van de Wifi-verbinding op het apparaat of het apparaat ontkoppelen van de app.

 

  • Wifi-verbinding uitschakelen op het apparaat

Bij het uitschakelen van de Wifi-verbinding op het apparaat wordt de verbinding met alle gebruikers verbroken. Je kunt het apparaat nog steeds zien in de ConnectLife™ app. Dit wordt weergegeven met een verbroken Wifi-signaal symbool. Dit houdt in dat er geen signaal of data meer van het apparaat naar de app wordt gestuurd. Het is nog wel mogelijk om informatie te verkrijgen over het apparaat zoals het bekijken van de handleiding. De Wifi-verbinding kan weer gemakkelijk worden ingeschakeld. De gebruikers hoeven niet opnieuw met het apparaat  te verbinden, omdat de verbinding automatisch wordt hervat. 


  • Apparaat ontkoppelen van de app

Bij het ontkoppelen verbreek je de verbinding tussen het apparaat en de ConnectLife™ app. Het apparaat zal na het ontkoppelen niet meer zichtbaar zijn in de app. Je vindt hier instructies voor het ontkoppelen van apparaten.

 

Let op, als je na het ontkoppelen opnieuw met apparaten wil verbinden, dan zal je alle stappen opnieuw moeten uitvoeren voor het verbinden met de ConnectLife™ app.

 

Meer informatie



Open artikel

Hoelang kan ik mijn apparaat op afstand bedienen (Remote Control)?

De ‘Op afstand’ modus maakt het met de ConnectLife app™ mogelijk om apparaten op afstand te monitoren en te bedienen. Dit wordt ook wel de ‘Remote Control’ genoemd. Deze modus heeft na het inschakelen hiervan een tijdslimiet dat per product verschilt.

 

Goed om te weten

Na het verbinden met het apparaat via de ConnectLife™ app kun je al gebruikmaken van lage veiligheidsrisico functies. Voor het gebruikmaken van de ‘Op afstand’ modus, moet je dit eerst inschakelen, instellen en/of starten op het apparaat. De instructies hiervoor verschillen per product. Je vindt hier meer informatie over de lage veiligheidsrisico functies en de stappen voor het in-en uitschakelen van de ‘Op afstand’ modus:



Tijdslimieten

Is het gelukt om de ‘Op afstand’ modus in te schakelen? Dan vind je hieronder de tijdslimiet van de ‘Op afstand modus’.


  • Wasmachines- en drogers 

Na het verbinden met de app blijft het monitoren en het bedienen van lage veiligheidsrisico functies op afstand bij wasmachines- en drogers altijd actief, tenzij je dit zelf uitschakelt. Het instellen en aansturen van programma’s op afstand (starten op afstand) heeft een limiet van 24 uur na het starten hiervan. Als je de menuknop na het starten naar een ander programma draait of de deur weer opent, dan wordt de ‘starten op afstand’ automatisch gedeactiveerd. Daarom moet het ‘starten op afstand’ op het apparaat per gebruik of na het verstrijken van de 24 uur opnieuw worden gestart.


Meer informatie



Open artikel

Hoe houd ik mijn apparaat en de ConnectLife™ app up-to-date?

Om optimaal gebruik te kunnen maken van ConnectLife™ is het belangrijk om de app en het apparaat up-to-date te houden. Dit is mogelijk aan de hand van updates. Je vindt hieronder instructies voor het updaten van de app en apparaten.


ConnectLife app updates

Houd van tijd tot tijd de applicatiewinkel van jouw telefoon/tablet in de gaten voor ConnectLife™ updates, zoals de App Store of de Google Play store.


Download in de App Store.Download via Google Play.


Apparaten updaten

Updates voor apparaten gaan via de ConnectLife™ app en worden firmware updates genoemd. Volg de onderstaande stappen voor het updaten van een apparaat:


 

  1. Open de ConnectLife™ app.
  2. Ga naar Menu.
  3. Navigeer naar Firmware bijwerken.
  4. Druk op Update als er een update beschikbaar is.

 

Tip: Schakel de automatische updates functie in op de ConnectLife™ app en op de applicatiewinkel van uw telefoon/tablet, zodat je altijd up-to-date blijft.

Let op, in de app is dit momenteel alleen mogelijk voor de WiFi-module.

 

Meer informatie



Open artikel